Trudna praca marketingowca

Herbert Marshall McLuhan – kanadyjski filozof był człowiekiem, który po raz pierwszy stwierdził, że żyjemy w społeczeństwie informacyjnym, a ludzki mózg jest jak magazyn aktualizowany co 4 sekundy. Jest w tym wiele prawdy – każdego dnia dociera do nas tyle informacji, ile przeciętna osoba żyjąca w średniowieczu uzyskałaby w ciągu całego życia.

Każdego dnia, chcąc nie chcąc, stajemy się odbiorcami przeróżnych komunikatów nadawanych z telewizji, billboardów, radia, gazet i wielu innych źródeł. Jako konsumenci jesteśmy stale bombardowani różnymi reklamami, na które wcale jesteśmy tak obojętni, jak mogłoby się nam to wydawać. Mimo to, osoby, które znajdują się po drugiej stronie – specjaliści od marketingu, reklamy i social mediów mają coraz trudniejsze zadanie. Zwrócenie uwagi potencjalnego klienta jest dziś niełatwą sprawą patrząc na mnogość różnych produktów, usług, mediów, jakie próbują zdobyć naszą uwagę.

Nigdy wcześniej przeprowadzenie skutecznej promocji nie było aż takim wyzwaniem. A one jak wiadomo są najlepszym źródłem kreatywności. Na nowe – ciekawe pomysły wpadamy przecież najczęściej wtedy, gdy mamy przed sobą problem. Tak więc, warto poszukać niestandardowych sposobów na reklamę.

Przede wszystkim warto wyjść na przeciw swoim potencjalnym klientom. Pomyśleć o tym, jak umilić im dzień nie prosząc o nic w zamian. Można postawić na drobny upominek np. krówki reklamowe, napoje, które warto rozdawać przy jakiejś większej okazji np. w czasie wydarzeń w plenerze. Zdecydowanie warto zrezygnować z dystrybucji ulotek – to najczęściej marnowanie papieru i nic więcej. Cukierki z nadrukiem przydadzą się też w naszym biurze, jako poczęstunek na pożegnanie. Cały czas dosyć oryginalną reklamą w internecie jest nawiązywanie współprac z blogerami, tworzenie konkursów, itd.

Sposobów jest wiele.

Zobacz też: Krówki reklamowe | Pyszne Krówki

Leave a Comment