Czekoladki reklamowe z napisem

Jak zyskać sobie sympatię klienta? Jednym z najprostszych, a zarazem najskuteczniejszych sposobów jest poczęstowanie go kawą lub czekoladką. Czekoladki reklamowe tak mocno zakorzeniły się w działalności przedstawicieli niektórych branż, zwłaszcza ubezpieczeniowej, że czasami wręcz trudno ją sobie wyobrazić bez nich.

Wielu klientów rozmawiając z agentem ubezpieczeniowych wręcz spodziewa się poczęstunku, jeśli nie otrzyma czekoladki z napisem, może to wzbudzić nieufność i utrudnić sfinalizowanie transakcji. To stwierdzenie może w pierwszym odruchu wydawać się śmieszne, jednak statystyki nie kłamią – firmy które zdecydowały się zainwestować w niekonwencjonalne materiały reklamowe, takie jak właśnie czekoladki z logo firmy, osiągają doskonałe wyniki.

Działanie reklamowych czekoladek można sprawdzić w prosty sposób. Przygotujmy sto lub tysiąc takich produktów (im więcej tym bardziej miarodajne będą wyniki badań) po czym poprośmy jak największą ilość osób o wyświadczenie nam jakiejś przysługi. Osoby te podzielmy na dwie grupy – jedna grupa otrzymuje czekoladkę przed usłyszeniem prośby, druga natomiast wcale jej nie otrzymuje. Po zakończeniu eksperymentu porównajmy wyniki obu grup – ta, która dostała czekoladkę, powinna być o kilka lub kilkanaście procent bardziej skłonna do spełnienia naszej prośby.

Dodatkowo logo firmy na opakowaniu sprawia, że marka zapada w pamięć i kojarzy się z przyjemnym smakiem czekoladki. Każdy marketingowiec wie, jaką siłę mają przyjemne skojarzenia – to czynnik trudny do przecenienia.

Leave a Comment